Wanneer vindt Obstacle Run Staphorst plaats?

Woensdag 7 augustus 2024.
Ook de komende editie vindt Obstacle Run Staphorst plaats op de eerste woensdag van de (bouw)vakantie, regio Noord. Dit betekent woensdag in week 32.

Let op: de eerste startgroepen starten rond half 3. De exacte tijden van de startgroepen kun je zien bij de inschrijving

Waar is het evenement?

Start en finish:

De start- en finishlocatie van Obstacle Run Staphorst is in het centrum van Staphorst op het marktplein, tegenover het gemeentehuis. Navigatieadres is: Binnenweg 26
7951 DE Staphorst

Parkeren:

Obstacle Run Staphorst biedt uitgebreide mogelijkheden voor parkeren. Er is voldoende parkeergelegenheid en parkeren is voor alle deelnemers gratis!

Parkeerplaatsen Sporthal Staphorst: Hoogeweg 21, 7951 DV Staphorst
Parkeerplaatsen rondom marktplein: Markt, 7951 HR Staphorst

Welke categorieën en afstanden zijn er?
  • Kids – 3,5 km
  • Ouder kind  – 3,5 km
  • Ouder kind – 6-8 km
  • Volwassen – 6-8 km
  • Volwassen – 10-12 km

De definitieve route wordt momenteel nog hard aan gewerkt en daarom weten we ook de exacte afstanden nog niet. Wat we wel weten is dat de afstanden ergens tussen de 6 en 8 kilometer en tussen de 10 en 12 kilometer zal zijn.

Hoe kan ik mij inschrijven?

Via onze website is het een fluitje van een cent om jezelf en eventueel je vrienden of collega’s in te schrijven.
De startgroepen zijn vooraf bepaald, waardoor je zelf een starttijd kunt kiezen welke je past. Overleg dus zoveel mogelijk met wie je wanneer wilt starten, om teleurstellingen te voorkomen. Let op: startgroep vol = vol, dus wees er snel bij.

Via het deelnemersdashboard kan je als deelnemer zelf je registratie aanpassen. Hier kan je je persoonsgegevens wijzigen of bijvoorbeeld wisselen van startgroep indien er nog ruimte is in de desbetreffende startgroep.

Wij zitten in verschillende startgroepen, maar willen graag samen starten?

Tijdens de inschrijving kan je zelf een startgroep kiezen. Stem dus van tevoren met elkaar af op welke startgroep je je inschrijft of geef je gezamenlijk op er zeker van te zijn dat je bij elkaar in zit.

Na inschrijving krijg je als deelnemer toegang tot het deelnemersdashboard. Als er nog ruimte is in jou gewenste startgroep heb je hier de mogelijkheid om van startgroep te wisselen. We hanteren het principe vol is vol.

Tot wanneer kun je je inschrijven?

De inschrijving is gesloten zodra het evenement vol zit. De inschrijving sluit uiterlijk 4 weken voor aanvang van het evenement. Na die tijd kun je je niet meer inschrijven. Schrijf je dus snel in om zeker te zijn van deelname.

Het aantal deelnemers is gemaximaliseerd met het verkrijgen van de vergunning. Daarnaast kijken wij naar de maximale capaciteit op de route, het tijdbestek waartussen iedereen moet starten en de bezetting van de vrijwilligers gedurende het evenement. Als organisatie willen wij geen enkel risico lopen door meer mensen mee te laten doen. Na-inschrijving of op de dag zelf, ook indien het niet is uitverkocht is, is niet mogelijk in verband met vergunning, tijdsregistratie, t-shirt inkopen en verzekering.

Kan ik een groep/bedrijventeam inschrijven?

Supergaaf dat jullie als groep willen nemen! Er zijn twee opties om je in te schrijven:

Groepsinschrijving: Meld je team aan, regel de betaling en coördineer zelf via het deelnemersdashboard met welke teamleden je meedoet. Dit is ideaal voor vriendengroepen of collega’s die met een groep willen meedoen. Vink ‘factuur’ aan om als bedrijf zijnde direct een overzichtelijke factuur te ontvangen. Mocht je als sponsor zijnde een kortingscode hebben ontvangen, krijg je een aparte factuur van de organisatie.

Individuele inschrijving: Als je liever individueel inschrijft, zorg er dan voor dat iedereen dezelfde startgroep kiest, zodat jullie samen kunnen starten. Dit geeft flexibiliteit voor individuele inschrijvingen met het voordeel van samen starten.

Ik heb een kaartje over of teveel?

Via het deelnemersdashboard kan je als deelnemer zelf je registratie aanpassen en dus de ticket overzetten op iemand anders zijn naam.
Aangekochte tickets kunnen niet teruggenomen worden.

Wat is de minimumleeftijd voor deelname?

Vanaf 7 jaar is het toegestaan om deel te nemen aan het parcours van 3,5 km. Deze categorie is speciaal voor kinderen is van 7 t/m 14 jaar. Daarnaast is er op deze afstand ook een ouder-kind categorie.

In de categorie ouder-kind kunnen kinderen vanaf 7 jaar ook meedoen aan de 6-8 km, maar wel onder begeleiding van een ouder/begeleider (18+) !

In de volwassen categorieën (6-8 km en 10-12 km) is de minimumleeftijd 12 jaar.